سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قالب وبلاگ

 

 

یکی از نعمتهای بزرگ الهی، بلکه بزرگترین آنها به جامعه ی انسانیت، به پهنای همه ی تاریخ، وجود مبارک پیامبر و خاندان پاک اوست (صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین)

بر این اساس، از بزرگترین سعادت های بشری، درک حضور و بهره مندی از وجود انور آنان خواهد بود. امکان برقراری ارتباط از طریق زیارت، چه در زمان حیات ظاهری ایشان و چه در زمانی که از این سرا رخت بربشته اند، یکی دیگر از نعمتهای الهی می باشد که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است.

در این میان، زیارت آل یس از ویژگی خاصی برخوردار است که لازم می آید همه ی پیروان اهلبیت (علیهم السلام) خصوصا افرادی که در عصر غیبت کبری به سر می برند متوجه آن باشند و آن این است که این زیارت نامه ی شریف را خود حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، بدون واسطه از محضر ربوبی حق تعالی نقل می کنند. یعنی سلام هایی که در قالب این متن نورانی به ساحت مقدس ائمه ی معصومین، بخصوص امام عصر (صلوات الله علیه) داده می شود، همه و همه از جانب خداوند جلّ و علا است. در حقیقت شناخت اهلبیت (علیهم السلام) از زبان خود خداوند است.

 

ســــــــلام علی آل یـــــس

درود و سلام خدا بر خاندان کسی که سوره ی مبارکه ی یس بر او نازل شده است؛یعنی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) دارای چنان مقامی بوده و شما اهلبیت از تبار چنین شخصیتی می باشید.

یکی از ثمرات و برکات سلام خداوند بر بنده ی خود، ایمنی و توفیق مصون ماندن از خطرات و آفاتی است که در مراحل مختلف سیر حرکتی بنده بر سر راه او وجود داشته و یا پیش خواهد آمد.

امیرالمومنین در حکمت 252 نهج البلاغه می فرمایند: "فـَرَضَ اللهُ... السّلامَ اَماناً مِن المـَخاوِف" یعنی خداوند سبحان جواب سلام را واجب فرمود.....(زیرا) سلام امنیت و امانی است از هرگونه ترس و خوفی که باید از جانب جواب دهنده ی سلام برای دریافت کننده ی سلام ایجاد شود.

اما باید دقت کرد که اگر سلام دهنده خدای سبحان باشد، کما اینکه در "سلامٌ علی آل یس" و یا جمله ی " سلامک علی آل یس" ، سلام دهنده خداست؛ این سلام از جانب حق تعالی همان امان، پناه و امنیت است بر محمد و آل او که در روایت آمده است: " السلامُ مـِنه تـَعالی هُوَ الأمانُ" .

فلذا امنیتی را که یک انسان در محضر حق تعالی بدان نیاز دارد، همه ی آن را خداوند تبارک و تعالی به اهلبیت (علیهم السلام) عنایت فرموده است، یعنی هم سلام دهنده و هم جواب دهنده خداست و امت چه بخواهد چه نخواهد، خداوند متعال حتماً مهدی آل محمد را با تمامی امنیت می آورد و او را بر مسند حکومت و عدل جهانی می نشاند و نیز در امنیت و سلامتی کامل او را تا آخر حفظ خواهد کرد. از طرف دیگر، نحوه ی عملکرد مردم در قبال این جریان حتمی، برای آنان جنبه ی امتحان داشته و مردم باید کاملا مواظب باشند تا از سر سفره ی این امتحان الهی رو سیاه بلند نشوند.

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=917ee50dba862cf368e7a761e0d18409

 

برگرفته از کتاب "جرعـــه ای از زلال سرداب مقدس: شرح زیـــارت آل یس" 

 سیدنا المعظـّم حجة الإسلام والمسلمین سید فرید موسوی (حفظه الله)

 

 


[ جمعه 92/6/22 ] [ 3:40 عصر ] [ ربیع القلوب ] () نظر
.: Weblog Themes By SibTheme :.

قلق الـــــوضین

کــــــــــــــــــــــاش من همــــــــه بــــودم بـــــــــا همـــــه دهــــــــان هــــا تــــــو را صـــــــدا می زدم ای خـداااااااااااااااااااااااا
بادِر الفُرصـة قبل أن تکون غُصـة


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 144
کل بازدیدها: 241809