سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قالب وبلاگ

 
آیا خروج حضرت سید الشهداء علیه السلام به سمت کربلا طبق اعتماد به همین شرایط امور ظاهری بود یا این که ایشان عالم به مصیبت‌ها بودند و وظیفه ی امامتشان چنین حکمی می­‌کرد؟

.................

شیخنا المرحوم حضرت آیت الله خوشوقت علیه الرحمه:

 خدا این وظیفه را برای ایشان معین کرد، اوضاع به جایی رسیده بود و خطر این‌قدر نزدیک به حذف اسلام شده بود که اگر این اتفاق نمی‌­افتاد بنی­‌امیّه همه ی اسلام را از بین می­­‌بردند.

لذا قرعه به نام ایشان افتاد، خدا به ایشان هم شرایطش را داده بود، ایشان هم خوب انجام داد و تا به امروز برکات و آثارش نصیب ما هم شده است.

 اگر او نبود هیچ چیز نبود. لذا این را باید محکم نگه داشت. ما را تا این جا آورده و من بعد هم همین بناست ما را ببرد، و الّا این نباشد نه ما هستیم و نه اسلام، لذا این دستور خداست. طرّاحش خدا بود، غیر از این نمی­‌شد.

 باید یک کاری انجام می­‌گرفت که با همه ی انسان­‌ها سر و کار داشته باشد، این کار با عاطفه است، پول نمی­‌خواهد. هیچ چیز نمی­­‌خواهد. یهودی­‌ها گریه می­‌کنند، مسیحی­‌ها گریه می‌­کنند، توده­ای­‌ها گریه می‌­کنند.

خدا یک همچنین برنامه‌­­ای را پیاده کرد و الّا شما می­­‌بینید مسجد هست فایده ندارد، قرآن هم هست فایده ندارد، اما این کار همه را راه می‌­اندازد حتی دزد و جنایتکار و قمار باز و عرق خور همه با یک پیراهن مشکی و یک زنجیر راه می‌­­افتند، محرم که تمام می­‌شود در تور امام حسین علیه السلام می­‌افتند، توبه می‌­کنند و نماز و روزه و همه چیز را شروع می­‌کنند.

دوباره سال آینده می­‌چرخد. کسانی که تازه شدند در تور می‌­افتند ان شاء الله و این ادامه دارد.

لذا بر ماست که این را حفظ کنیم. این که بعد از منبرها روضه می­‌خوانند نکته­‌اش همین است، این باید حفظ شود، این که حفظ شود توده ی عوام و بی­‌سوادها هم این را دارند. دوباره سال بعد هم سیاهی بالا برود می­­‌آیند. فرد خسته هم نمی‌­­شود هر چه سنش بالا می­‌رود علاقه بیشتر پیدا می­­‌کند و می­­‌گوید من دارم می‌­­روم اوضاعم خراب است حضرت شفیع ما شود و بازار گرم می­‌شود.

 این را باید محکـم نگه داشت.


[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 12:41 صبح ] [ ربیع القلوب ] () نظر
.: Weblog Themes By SibTheme :.

قلق الـــــوضین

کــــــــــــــــــــــاش من همــــــــه بــــودم بـــــــــا همـــــه دهــــــــان هــــا تــــــو را صـــــــدا می زدم ای خـداااااااااااااااااااااااا
بادِر الفُرصـة قبل أن تکون غُصـة


بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 144
کل بازدیدها: 241848